Програма медичних гарантій забезпечує пацієнтам безоплатне лікування, включно з обстеженнями та ліками.
Проте іноді трапляються випадки, коли в лікарні відмовляють у безоплатному лікуванні.
X Це неприпустимо.
Що робити в таких ситуаціях?
> Перш за все, зверніться до керівника лікарні або до власника закладу охорони здоров’я — відповідного органу
місцевої влади.
> Якщо це не допомогло, подайте скаргу до НСЗУ Національна служба здоров'я України.
> Дзвінок до контакт-центру НСЗУ чи подання скарги — це не формальність. Вони реагують на кожне звернення.
Строк розгляду скарги — 30 робочих днів, але здебільшого це займає до десяти робочих днів.
Щоб правильно подати скаргу, потрібно надати всю наявну інформацію про порушення прав пацієнта. Інакше НСЗУ
звернеться до заявника для уточнення, і розгляд скарги займе більше часу.
У скарзі обов’язково вкажіть:
> Прізвище, ім’я та по батькові пацієнта, дату народження (день, місяць, рік). Якщо скаргу
подає третя особа, потрібно надати документи, що підтверджують ваше право представляти інтереси іншої особи.
> Дату події.
> Назву лікарні. Додайте код ЄДРПОУ, якщо є можливість.
> Посаду, прізвище, ім’я та по батькові особи, яка вимагала оплату або відмовила у наданні медичної послуги.
> Деталі ситуації.
> Суму коштів, яку витратили або яку вимагали. Додайте копії чеків на ліки чи медичні
послуги, які довелося купити за власний кошт.
> Контакти для зв’язку.
Можливі порушення:
! Вимагання коштів за послуги, гарантовані Програмою медичних гарантій.
! Вимагання купівлі ліків або розхідних матеріалів (стерильних наборів, рентгенівських
плівок тощо).
! Примус до сплати “благодійного” внеску.
! Неетична поведінка співробітників.
! Відмова у виписці е-рецепту на “Доступні ліки”.
Подати скаргу до НСЗУ можна:
(проспект Степана Бандери, 19, м. Київ, 04073).
> Написавши звернення на особистому прийомі громадян.